PERKABARAN DUKA BUAT KU,JUGA HADIAH & RAHMAT BUATKU

Assalamualaikum..ape khabar semua...sihat??yat kali ni xberapa sihat sikit...baru pas balik klinik....ade perkara yg buat yat berasa sedih dan bimbang sebenarnya...yat diberitahu oleh doktor yg merawat yat td,yg yat ade balik penyakit nih....marilah yat cite kat semua...yat nak share sikit hal ni,biarla yat luahkan perasaan yat yg terpendam ni dengan kamu semua...

Sebenarnya dulu sbelum yat berkahwin,mmg yat dah kene 1 penyakit nih..tapi lepas yat bersalin kan qistina,ia hilang dan yat xmakan ubat lg...ini kerana yat masih menyusukan qis....doktor hanya suruh yat kontrol diet dengan pemakanan yat...lg pon qis perlukan makanan yg berzat & berkhasiat yg dtg dr susu badan yg dia minum..tp lepas yat balik dari klinik td,doktor mengesahkan penyakit yat ini semakin serius....ya Allah,hampir gugur jantung yat td...yat menangis semahu-mahunya di depan mak dan anak yat...mak memberikan yat semangat untuk teruskan kehidupan yat ni..ini kerana mak & abah yat pon sudah terlebih dahulu menerima penyakit ini...kiranya penyakit ini juga datang dr sejarah keluarga yg pernah kene dahulu...

Benarla kata orang,mencegah lebih baik dr merawat...agak2 kalian semua tahu tak,ape penyakit yg yat alami skang nih...suami yat td dengan tenang sahaja menerima perkabaran ini..tapi yat xsekuat dia...yat kini xsama dengan yat dulu....sekarang yat terpaksa mulakan semula dengan ubat yg diberi...mulai hari ini,qis tidak lg yat beri dia minum susu dr badan yat sendiri...doktor memberitahu yat,jika dia minum kadar gula dalam badannya akan mengalami kekurangan..yat terpaksa korbankan susu badan yat sendiri demi Qsitina...maafkan umi sayang...umi xdpt memberi susu umi lg pd anak umi...demi keselamatan umi,qis kene minum susu formula...maafkan umi...

ya Allah..yat perlukan kekuatan..sesunguhnya egkau memberikan aku penyakit ini sebagai tanda ke Esaan mu terhadap ku...supaya aku mengingati Mu selalu..supaya aku mengharapkan pertolongan dr Mu..supaya aku sentiasa menghargai diri ku sendiri...tp aku sedih ya Allah...aku xsekuat mereka (mak & abah)....aku menganggap ini adalah hadiah yg plg istimewa buatku...aku redha ya Allah...semoga selepas ini aku lebih menjaga pemakanan dan kesihatan ku sendiri....kalian,doakan yat sihat seperti sediakala...

17 comments:

ratusiput on October 14, 2011 at 7:53 PM said...

yat sakit apa yat...citerlah...mane tau boleh kurangkn beban...

munna on October 14, 2011 at 9:33 PM said...

munna tak tahu sakit apa...tapi munna doakan Yatt lekas sembuh...

YATZAKIE on October 14, 2011 at 10:39 PM said...

kak ratu & k.munna:berat yat nak cite..tp biarla yat bgtau yer...yat sebenarnye kene diabetis type 2..rasa mcm nak pengsan je kak...sedih jgn cite la...ingat yat da baik sepenuhnya..tapi...Allah lebih maha mengetahui diri yat ni kak..

ratusiput on October 14, 2011 at 11:19 PM said...

em akk tau diabetis je tp taktau ade type2...mksudnye?

YATZAKIE on October 15, 2011 at 12:15 AM said...

diabetis ade 3 jenis...jeni 1:remaja & kanak2 yg mana insulinnya xdpt berfungsi dengan baik...diabetis jenis ni kak kene cucuk insulin sampai bila2..


yat jenis 2..di mana parents@family@sedaramara yg ade sejarah penah kene diabetis,berisiko utk dpt...ditambah pulak jenis org mcm yat kak...dlu msa sekolah pandai jg makan&bersukan...lepas abis blaja,hilang semuanya...menyesal pon da xboleh....benda da jd kan...terimaje la kak...yat redha...


yg ke-3:bila wanita mengandung...time ni sbb hormo kita jd xmenentu...on boleh dpt penyakit ni kak..ni je yg dpt yat share ngan akak...kalo adeyg terslah input tu,maafla yer...ni je yg yat faham...


tq kak ratu,sbb sudi share kesedihan yat ni..

cik Im on October 15, 2011 at 1:18 AM said...

sabar yat..amalkan mknn sehat.
doa byk2 insyallah..
ko kne kuat yat..qis tu perlukan ko..
hubby ko pn perlu kn ko..
so, kuat la demi mereka ye. :D

YATZAKIE on October 17, 2011 at 9:38 PM said...

im:tq ye im..huhu

hanie on October 19, 2011 at 4:53 PM said...

sabar bebyk ye kt yat..
anggplah dugaan idup..
jge keshtn tau..=)

bieyah ahmad on October 19, 2011 at 10:02 PM said...

yat..sabo yat...aku pn ade cyst nie...xtau pe citer..xpnh checkup lg lps brsalin...mintk2 dh xder....

YATZAKIE on October 21, 2011 at 1:13 AM said...

nieda:tq ye nida..

YATZAKIE on October 21, 2011 at 1:14 AM said...

B:i'Allah B..sumenye akan baik pasni..i'Allah..ko g la cek..jgn tgu2 lg...k

~izan~ on October 21, 2011 at 7:03 AM said...

takpe yatt,insyaAllah ada peluang sembuh lepas ni...Allah tahu perancanganNya...

bykkan berdoa,sabar dan jaga diri k dik..

Papa Mifz on October 22, 2011 at 9:13 PM said...

semoga sembuh seperti sediakala..amin...

NanieZara on October 24, 2011 at 9:41 AM said...

harap k.yatt kuat semangat..qiss boleh jadi pendorong semangat k.yatt kan...

YATZAKIE on October 25, 2011 at 2:01 AM said...

k.izan:tq kak..i'Allah..yat takut sangat kak..

YATZAKIE on October 25, 2011 at 2:01 AM said...

nani:tau xpe nani..akak sedih je,sbb da xbleh bg qis susu badansbb akak da mkn ubat.

Farrah Hasna on October 26, 2011 at 3:40 AM said...

kuatkn semangt k..sama2 kite doakan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012. All Right Reserved by YatZakie