1 TAHUN 5 BULAN..NAK ADIK PULAK...AHDOI!!

Assalamualaikum...pe kabo semua...sihat ker???yat sihat...ce fahamkan tajuk yat tu,maca pelik je kan...ahdoi...janganla qis nak minta adik skang....umi nikan operate qis dulu..tunggula lg setahun dua ke...lehkan...ekeke..ok2....berbalik pada tajuk...qis da masuk setahun 5 bulan da bulan ni....da semakin cerdik dan semakin lasak,mengalahkan budak lelaki la plak....panjat meja dan kerusi nenek adelah tugas utama qis kat rumah nenek tuh...riso nenek di buatnya..tp yg paling kami bengang bila kita rampas barang dia,automatik dia akan bertukar hijau,jd hulk,jd baran xmenentu...bahayanya....hihi...umi rindu qis tau....sejak qis dok ngan nenek+atuk,umi jadi seorang perindu...huhu..

ok la semua....ni ade beberapa perkataan yg qis da boleh cakap dan jerit...nasib bukan cakap banjar atau jawa...pengsan kalo orang dengar..tp qis cakap bahasa german+peracis.....umi saaaaangatla faham...hihi..

1) Nak
2) Mamam
3) umi (muka aku ada senyum bila dia sebut)
4) abi (yg ni muka asben aku pulak senyum..hihi)
5) kakak
6) abang
7) atok
8) nek
9) anganla = janganlah
10) adam (abg sepupu dia panggl adam jer...)
11) tepi lah...
12)yg xboleh blh tu pegi dah...hehe...eh,dia ade sebut tau...
13)bye2
13)ane = sane
14)xqkiu2sxhjq292osdxmn9dq;jxlxkd........ (tu bahasa dia je faham...yat memang xtau lagsung yer semua..hihi)


BUDAK YG UMI RINDU SELALU..NUR HUMAIRA QISTNA













11 comments:

ratusiput on November 19, 2011 at 12:08 AM said...

byk ikut muka ayah dia kan.comeii...em takpelau umi...bglah adik kat qis... :)

Faraa Hanieys on November 19, 2011 at 1:40 PM said...

ehh anak kak yat comel gile la.. senyuman dia menawan ! =)

YATZAKIE on November 19, 2011 at 4:01 PM said...

k.ratu:haah kak...ramai org cakap dia banyak ikut muka abi dia...perangai pon dah nak dekat sama dah kak eh..hehe

YATZAKIE on November 19, 2011 at 4:02 PM said...

faraa:hehe..comel kan...penat aku produce dia...ekeke

YATZAKIE on November 19, 2011 at 7:22 PM said...

faraa:sory...bkn aku,akak...tersalap taip plak..hihi

Papa Mifz on November 20, 2011 at 11:51 AM said...

mifz semalam gonap 13 bulan...boleh kenal2 kan ni...hehe

YATZAKIE on November 22, 2011 at 2:11 AM said...

pm:hehe...leh je wak...xde hal nye..ekeeke

~izan~ on November 25, 2011 at 10:45 AM said...

comelnya.. takpe dik,kalau dpt adik skrg pun rezeki kan..skrg teknologi canggih,operate tp lekat awal pun dah tak kisah sgt dh (member2 akak ramai yg mcm tu) tp kalau boleh biar kita betul2 kuat smula kan nak pregnant =)

take care!~

YATZAKIE on November 25, 2011 at 8:25 PM said...

k.izan:tau xpe kak..bersalin ni perlukan tenaga...so biarla yat rehat puas2 dlu,brula leh tambah sorg lg...ngehehehe

munna on December 2, 2011 at 12:23 PM said...

alolo...comelnya.... kalau ada rezeki apasalahnya.... buat kawan Qis

YATZAKIE on December 3, 2011 at 10:42 PM said...

k.munna:hehe..awal lgla kak...kene stabil kan keje dulu...huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012. All Right Reserved by YatZakie