++ bErKaT sUsU iBu ++

salam u'olls..umm...arini aku tibe2 rase mcm nak update ckit blog ni..hehe..aku ade terpikir2 msa pam susu td kat opis..umm..pasal susu ye..actually,anak aku ni minum susu aku dr lahir sampai la skang..bla malam je dia akn mulakan aktiviti dia utk bergantung ngan aku..dia xnak aku duduk pangku dia,tp dia nak aku baring skali ngan dia atas katil..kadang2 aku pon sma2 melelapkan mata yakni tertidor sma dgnnya..hehe(apeda..)

Dia ni kalau minum susu suke main2..kadang2 tu 5oz susu pon dia blh abiskan dlm satu2 masa..banyak tu..hehe..i'Allah aku akan memberi dia susu sehingga keringla susu di badan ku ini..ini kerana susu ibu berperanan penting dalam tumbesaran anak. Khasiatnya besar. Mampu menjauhkan penyakit sekali gus menyihatkan anak ku. Banyak kajian telah dilakukan di serata dunia untuk membuktikan kelebihan susu ibu yang tidak dapat diperolehi daripada susu formula.

aku ada terbaca satu entry tu,dimana ayatnya berbunyi begini: 'Tuhan telah menentukan susu ibu untuk anak manusia. Malah Dia telah berpesan dalam firmanNya dalam surah AlBaqarah ayat 223, surah Luqman ayat 14 dan surah Ahqaaf ayat 15. Ketiga-tiga ayat dalam surah berlainan ini menyebut ibu hendaklah menyusukan anaknya selama dua tahun iaitu bagi mereka yang ingin menyempurnakan susuan. Agama Islam pula ada menggambarkan pembalasan di hari akhirat bagi ibu-ibu yang enggan menyusu anak dengan sengaja "maka berdatanganlah ular menggigit kedua-dua belah buah dada wanita itu.".. takutnye aku dengar..lagipon wat masa ni susu aku banyak lg..i'Allah..

k la..utk para bakal ibu2 di luar sana,susuilah bayi anda nanti dengan susu anda..ia selamat & juga menyihatkan..sekian,terima kasih..hehe



ketembaman pipi yg sgt luar biasa..beratnye skang da 6kg..hehe


bulatnye mata dia yg mcm nak terkeluar je
(ade kaitan ke ngan susu..hentam sajala..hehe)




yg ni peha & betis dia..baru 4 bln ni..kalo da 8bln agak2 korg mcmne la rupe peha dia ni kan..umm..




3 comments:

Cik Pah on October 13, 2010 at 2:53 PM said...

ko taknak bagi credit ke kat mentor ko nih... tunjuk ajar ku sifu...

YATZAKIE on October 13, 2010 at 5:23 PM said...

bolehla sifu..juri kita bg 4 bintang kat sifu..hehe

NanieZara on October 24, 2011 at 12:04 PM said...

gebus betol pp qis ni..mata dia besar sungguh.nani pon still BF lagi tp dah campur susu formula.klu kat rumah mmg BF lah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012. All Right Reserved by YatZakie