KURANG SOPAN

Assalamualaikum..hai semua...pagi2 ni aku nak lepas geram cikit lar...da lama xlepaskan geram aku....pagi td aku turun lif nak anta anak aku kat rumah pengasuh,tp tibe2 ade pakcik2 yg da tua semua ni xsedar diri sumenye bersikap kurang sopan....dorang dah tau dilarang merokok dalam lif kan...tp nak juga hisap...kang aku tegur kang jatuh air muka masing2..tp dorang penah pikir x,bila dorg merokok tu boleh mengundang masalah pada orang lain...mcm aku ni ha,kan tengah dukung baby aku...orang lain pon ade yg bwa anak2 dorang gak...bg wanita2 yg ngah sarat mengandung pon bahaya untuk dorangkan...ish..xfahamla aku...terbatuk2 la kitorang sume dalam lif td...tu pon dia buat dono jek...aku nak sound,tp kang ade yg berdendam plak...dok rumah kotak ni lain macam sikit la korang...aku takut sesuatu yg xbaik jadi aku plak kang...umm..aku harap dorang sedar diri la kan...nak wat mcmne lg...sumenye atas kesedaran sendiri..

13 comments:

A.s.t.i.n.a on March 3, 2011 at 10:16 AM said...

Yat: comeyy aaa baby tuu sebijik mak dier..

begitulah kan ade prang tu camne kita nak hormat..

Cik Ina minat Do do Cheng on March 3, 2011 at 10:18 AM said...

Yang tu memang akak bengang, nak tegur kata kurang ajar.lagi kalau kat kedai makan, dia hisap rokok kat sebelah kita plak.geram.

ch!natsu on March 3, 2011 at 10:48 AM said...

mmg ssh org yg xde kesedaran sivik nie yat.. haish2~

Cik Pah on March 3, 2011 at 11:54 AM said...

ala.. ti relax lah..macam tak biasa pulak ngan asap rokok..nhgagaga.. komen luar tajuk kan..sori

Kakzakie on March 3, 2011 at 12:44 PM said...

Susah kalau berdepan org yg kurang sopan tetapi usia lebih tua dari kita. Serba-salah kita dibuatnya....

YATZAKIE on March 3, 2011 at 10:55 PM said...

tina:tu la psal kan...susah tol r rg2 mcmni..

kak ina:haah kak..slalu kne gak kat kdai mkan..tp sya soundjer dorg ..ye lah..kite ade aak kan dok skali..


m:bengang ni mi!!!huhu


kak tipah:ni btol2 blas dendam ekkak...hehe


kak zakie:serba slah la sya nak tegur kak..kang kata biadap...so,diam je la...hehe

mie on March 4, 2011 at 11:42 AM said...

rokok membahayakan kesihatan..
jauhi perokok..
ehehehee

YATZAKIE on March 4, 2011 at 11:56 AM said...

mie:sya harap awak bukan la sorng peroko..huhu

suri solehah on March 4, 2011 at 1:11 PM said...

salam yat..sungguh kurang adab tu...
ps:yat akak baru dapat link yat..datang n ikut sekali ye..

Hantu Kak Limah on March 4, 2011 at 3:00 PM said...

yg tu memang nak kene makan penampor hantu kak limah tu.....sure bayang asap pun die trauma...

YATZAKIE on March 4, 2011 at 5:29 PM said...

kak suri:ok kak..selamat berkenalan..di lain entry nanti i'Allah yat ikot k..


kak limah:sure dia kalo kne penampar akak leh dok wad 2 mggu kak..hehe

yatie's EPISODE on March 5, 2011 at 12:57 PM said...

eii. yati bace pun geram taw! mmg tak pikir la isap rokok dlm lif. kan ada baby skali dlm tuu.

YATZAKIE on March 9, 2011 at 12:14 AM said...

tau xpe yatie...sangat marah ni tau!!hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012. All Right Reserved by YatZakie