HUMAIRA 10 BULAN

Hari ini humaira genap 10 bulan..esok umi da last keje sayang..so,jom kita kaji ape aktiviti dak kecik ni wat kat rumah sejak umur dia da meningkat naik ni..


1)memanjat2..ape saja yang ada kat rumah yang boleh di panjat,dia panjat...pastu jatuh terlentang kat lantai


2)da merangkak-rangkak..abis semua nye dia sondol...


3)mencampak2 barang2...abis madu sepah di buang


4)memekik-mekik,menjerit-jerit..konon2 dia anak tarzan la tuh


5)suke memunggah2 baju dia dalam bakul pakaian..kadang2 bila aku tengah lipat kain dia boleh terbalikkan semua sekali...ponat den lipat..


6)bercakap bahasa german & perancis..cuma bahasa melayu yang aku faham hanya 4..iaitu mamam,nak, emak & babah..padahal aku soh dia panggil aku umi & abi...jadila kan..


7)sangat nakal bila aku tengah salin pampers,time tu la dia membeseh xhingat....tau2 panasje kaki aku...


8)minah iklan..semua iklan kat tv dia nak tengok..jangan la korang panggil dia time iklan...dia xkan pandang bila kita panggil..wat xtau jek..


9)tengah2 malam minta 'mamam'..aku rasa dia nak nasi kot..padahal da bg makan kol 8.30 p.m..pon dia masih lapar...adehla..


10)kalau dia xtido lg (malam), bila abi dia balik keje, dia la orang pertama kejar abi dia kat depan pintu..bukan umi yang sambut,tapi anaknye yg sambut..baguskan..hihi


11)suke membebel dalam gelap..bila suruh tido,xmo..tp kalo memanjat atas kepala dia nye hobi..


12)ade gigi 8 batang.. 6 atas 2 bawah..suke gigit tangan orang terutama umi dia ni..


13)suka memasukan barang dalam mulut..abis semuanya di hisap..sampai semut pon da xleh nak lalu depan dia..hihi


14)masih menyusu badan...kalo da dapat hisap susu,xnak lepaskan dah..letih mak..







sayang umi berumur 3 bulan...

8 comments:

Sabihah on April 27, 2011 at 11:34 AM said...

alollololo...tomey nye...^_^ nnt dah masuk stahun, sedar tak sedar, dah 2tahun...kejap je masa berlalu kan??^_^

ch!natsu on April 27, 2011 at 1:05 PM said...

rindu humaira..!!!!

ratusiput on April 27, 2011 at 2:31 PM said...

wah bestnye pasni jd surirumah...jeles ni...ratu 3 bulan lg... :) comel humaira...

YATZAKIE on April 27, 2011 at 2:31 PM said...

K.sabiha:tau xpe..tq singgah.. ^__^



mi:rindu kat ira,kat aku xde ker..huhu

YATZAKIE on April 27, 2011 at 2:32 PM said...

k.ratu:hah,akak pon nak berhenti jg ker..samel kita ek..hehe

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty on April 27, 2011 at 6:00 PM said...

nk resign dpt keje baru ke nk jd SAHM..kalau nk jd SAHM samalah kita..seronoklah sbb hari² leh main dgn baby dr pagi smpi malam..

Cik Ina minat Do do Cheng on April 27, 2011 at 9:29 PM said...

comelnya humaira.muka dia sebijon cam suami ko. tak lama lagi ko kena tengok dia hari-hari, mesti bestkan.naknya ko tak boring.

YATZAKIE on May 7, 2011 at 11:23 PM said...

k.rina:wat sementara waktu ni lom dpt keje lg..so dok rumah jg dak sorang ni je lah..hihi



cik ina:tq ye cakap dia comel cik ina..saya lak kembang hidung..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2012. All Right Reserved by YatZakie